1. Aanvraag ondersteuning

De aanvraag gebeurt altijd door de school. Alleen met een verslag van het CLB heeft een leerling recht op ondersteuning van een leersteuncentrum.

2. Start van een traject

Wordt een leerling via de school aangemeld bij ons leersteuncentrum, dan start de school zo snel mogelijk een gesprek op samen met leerondersteuner, CLB en ouders. We proberen samen met alle betrokkenen een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van de situatie van de leerling om te komen tot een goede zorgvraag.

De leerondersteuner stelt vervolgens ondersteuningsplan op waarin heldere doelen, afspraken en strategieën worden bepaald.

3. Verloop van de ondersteuning

Samen met het zorgteam, leerkracht(en), leerling, ouders, CLB en betrokken externe partners bieden we jouw kind de juiste leersteun. Onze leerondersteuners staan de leerkracht van jouw kind daarom maximaal bij met coaching, tools en tips. Onze leersteun wordt zoveel mogelijk in de klas aangeboden.

Er wordt regelmatig overleg gepland waarbij de lopende ondersteuning geëvalueerd en bijgestuurd wordt. In dit overleg houden we rekening met de noden van de leerling, de leerkracht, de ouders en de school om zo de duur en de frequentie van de ondersteuning te bepalen.

Heeft u een vraag, suggestie of klacht rond een leersteuntraject?

U mag steeds de betrokken leerondersteuner, school of CLB aanspreken!

Blijft het onopgelost?
We zoeken graag samen met u naar een gepaste oplossing.

U mag ons rechtstreeks contacteren T |  03 750 16 59 of E | info@lschorizon.be.