Fuif- en concertzaal Togenblik

zaal togenblikGravenplein 1
9120 Beveren

Infofiche

Informatie en reservatie

Jeugddienst
Gravenplein 1
9120 Beveren
tel. 03 750 10 30
jeugddienst [at] beveren [dot] be

De grote zaal van Jeugdcentrum Togenblik kan gehuurd worden voor fuiven, feesten en concerten. De zaal heeft een maximumcapaciteit van 500 personen.

Lees aandachtig "Fuiven en feesten in zaal Togenblik" door.

Beschrijving van de zaal

  • Inkomhal + sas
  • Zaal gelijkvloers (15 x 10 meter)
  • Zaal balkon (3 x 10 meter)
  • Onbewaakte vestiaire
  • Toog
  • Drankenberging
  • Sanitair
  • Podium (7 x 10 meter)
  • Laad- en loskade met poort
  • Bergruimte (tafels en stoelen)
  • Nooduitgang
  • Backstage ruimte artiesten (wordt enkel verhuurd bij optredens of voorstellingen)

De oppervlakte voor het publiek toegankelijk is (zaal + balkon) 180 m².

Er mogen maximaal 500 mensen toegelaten worden volgens het brandpreventieverslag. Als je met voorverkoop werkt, kan je best niet meer dan 400 kaarten op voorhand verkopen. Zo kan je de avond zelf ook nog mensen toelaten.

Dranken

  • Je mag alleen dranken schenken die geleverd worden door het Jeugdcentrum zelf. Uitzonderingen hierop zijn (schuim)wijnen en vergelijkbare dranken (zoals martini, sherry, porto, sangria …) en warme dranken (koffie, thee …). Deze dranken moet je zelf voorzien. 
  • Je mag ook geen eigen drank meebrengen die je hebt gekregen via sponsoring.
  • Er is een algemeen verbod voor het schenken van sterke dranken in de gemeentelijke jeugdinfrastructuur. Dat wil zeggen: alle dranken mét of op basis van GEDISTILLEERDE ALCOHOL (dus ook cocktails en alcoholpops). Wie deze regel overtreedt, verliest de toestemming om nog langer activiteiten te organiseren in JC Togenblik.
  • Bij het begin en het einde van de verhuurperiode wordt de stock geteld van alle ongeopende flessen en vaten. Het verschil wordt afgerekend. De factuur wordt een tweetal weken na de activiteit opgestuurd. 
  • Alle geopende vaten en flessen worden aangerekend. Ze worden niet teruggenomen en mogen evenmin meegenomen worden wanneer ze niet leeg zijn. Gelieve geen flesjes mee te geven in de zaal. Wanneer je dit wel doet, dien je een waarborg te vragen (voor Desperados bijvoorbeeld).
  • Plastic bekertjes (25 cl) zijn in voorraad en worden per (geopende) pak aangerekend.
  • Als je drank uit glazen wilt schenken, moet je dit twee weken op voorhand doorgeven. Na gebruik moeten glazen afgewassen en afgedroogd te worden en opnieuw in de aanwezige bakken of dozen teruggezet. Gebruik van glazen is gratis, maar kapotte glazen worden aangerekend!
  • Als je andere dranken wilt schenken dan uit de standaardvoorraad (vb. duvel, trappisten, bepaalde frisdranken), dan verwittig je de verhuurder twee weken voor de activiteit.


Drankprijzen van de dranken in de standaardvoorraad:

Maes fles 25 CL 1,00 EUR Chaudfontaine bruis fles 1 l 1,20 EUR
Maes vat 30L 90,00 EUR Chaudfontaine plat fles 1 l 1,20 EUR
Maes vat 50L 150,00 EUR Cola fles 1 l 2,20 EUR
Brugs Witbier fles 25 CL 1,00 EUR Cola light fles 1 l 2,20 EUR
Mort Subite kriek fles 25 CL 1,30 EUR Fanta fles 1 l 1,80 EUR
Mort Subite kriekvat 20L 95,00 EUR Red Bull (per blikje) 1,70 EUR
Palm (Speciale) fles 25 CL 1,00 EUR Plastic beker per stuk 25 cl 0,04 EUR
Desperados 2,20 EUR Grimbergen, Duvel fles 33 cl (enkel op bestelling) 1,90 EUR

Beschikbare materialen

AUDIO-VISUEEL MATERIAAL:

  • Disco-bar:
    • 2 cd-spelers PIONEER “CDJ-2000” NEXUS
    • Mengpaneel PIONEER “DJM-900” NEXUS
    • 2 Monitors QSC K8

Opmerking: De discobar moet altijd op het podium blijven staan.

  • Geluidsinstallatie:

Podium:

    • 4 baskasten “NEXO Alpha B1-18”
    • 4 topkasten “NEXO Alpha E-M”
    • versterker “CROWN Macro-Tech MA-3600VZ”
    • versterker “CROWN Macro-Tech MA-5002VZ”
    • NEXO Digital TD Controller NX241
    • Limiter SPL 5
    • Control space BOSE sound processor + Control Center


Zaal:

    • Versterker MASTER TP-1500
    • Vast tegen muur: 4 luidsprekers Master
    • Opmerking: Deze geluidsinstallatie moet verplicht gebruikt worden door de huurder. Het systeem wordt door een professionele geluidsbegrenzer gelimiteerd op 95 db(A). Het is verboden om een extra installatie bij te plaatsen. De begrenzer zal bij herhaaldelijk overschrijden van deze norm de installatie volledig uitschakelen. Bij overtreding krijg je geen toelating meer om nog fuiven te geven in Togenblik.
  • Lichtinstallatie:
    • 20 pars 300W
    • 34 pars 500W
    • 8 PC 500 W
    • Strobo Martin Atomic 3000 DMX
  • Bediening licht:
    • Touchscreen SHUTTLE
  • DVD-/ Blu-rayspeler:
    • Pioneer Blu-ray Disc Player BDP-V6000
  • Projectiescherm:
    • Focal Point 226” (508 x 325 cm)

* Projector:

Projectie achteraan podium: PANASONIC PT V4430 (4300 ansi lumen)
Projectie vooraan podium: PANASONIC PT EW530 (4500 ansi lumen)
* niet inbegrepen in de standaardprijs. Deze toestellen zijn apart bij te betalen en moeten op voorhand gereserveerd worden (zie tarievenlijst - punt 9).

  • MATERIAAL IN DE BERGING
    • 150 klapstoelen + 3 transportkarren
    • 20 klaptafels (120 x 80) + 2 transportkarren
    • 6 hoge statafels
    • 5 podiumelementen (100 x 200) + transportkar (mogen niet als danspodia gebruikt worden!) 
    • 1 grote ladder voor in zaal
    • 1 grote ladder voor op podium
    • 4 genummerde rolbare kapstokken (voor 304 jassen). Enkel te gebruiken in geval van bemande vestiaire! Genummerde bonnekes door organisator zelf te voorzien.

Er is een basisuitrusting van tafels en stoelen aanwezig in de zaal. De rest van dit materiaal staat achter een gesloten hek. Gebruik moet op voorhand besproken worden met de verantwoordelijke voor zaalverhuur (aanduiden op bijlage bij contract).

Afspraken

Opkuis

  • De gebruiker moet na afloop de lokalen achterlaten in de staat waarin hij ze heeft gekregen. Als dit niet het geval is, wordt de waarborg ingehouden en worden eventuele extra kosten aangerekend.
  • De huurder krijgt al het nodige kuismateriaal ter beschikking: bezems, schuurborstels, aftrekkers, emmers, vuilblikken etc.
  • De huurder ontvangt ook een kuisbox met: 2 dweilen, allesreiniger en vuilniszakken. Er zit ook een extra pakket bij de kuisbox met een schuursponsje, schotelvod en een handdoek. Wanneer je dit pakket gebruikt betaal je 5 euro (de inhoud mag je houden).
  • Er is een extra voorraad toiletpapier en papieren handdoekservetten. 
  • De huurder zorgt ervoor dat na afloop van de activiteit:
    • de zaal, toogruimte, inkomhal, toiletten en vestiaire opgeruimd, geschuurd en gedweild zijn;
    • balkon en podium geveegd en gedweild zijn (niet schuren!); 
    • tafels en stoelen afgekuist en terug in de berging op de karren gestapeld zijn;
    • de frigo’s leeggemaakt (na gebruik afzetten en deuren openlaten) en de dranken 
    • gesorteerd zijn in de daarvoor bestemde bakken (volle flessen per soort, leeggoed apart);
    • het afval gesorteerd is: vuilniszakken in groene container (naast het jeugdcentrum), ander afval zoals, glas, karton, papier en decoratiemateriaal moet je zelf meenemen;
    • buiten alle bekertjes, lege flessen, gebroken glas, ed. opgeruimd zijn.

Er hangt een overzicht van deze takenlijst aan de koelkast in de zaal.
Let op: per evenement wordt maar 1 container ter beschikking gesteld. Vuilniszakken die je er niet meer in krijgt, dien je zelf mee te nemen of er wordt een extra vuilophaling aangerekend (50 euro).

Afsluiten van de zaal

    • lichten doven; 
    • toestellen uitzetten; 
    • deuren sluiten;
    • de koelkast mag je afzetten, maar de koeling van de tap moet je zeker altijd laten opstaan!

Sancties/schorsingen

Bij overtreding van de regels, onverantwoord gedrag, beschadigingen, wanbetaling, negeren van afspraken of bij ernstige tekortkoming van de organisatie kan door de Schepen van jeugd een sanctie worden opgelegd.
Dit kan gaan van inhouden van de waarborg of aanrekenen van extra kosten tot tijdelijk of permanent verbod om de zaal of andere jeugdinfrastructuur te huren.
In zeer ernstige gevallen kan de toegang tot alle gemeentelijke jeugdinfrastructuur ontzegd worden.

Tarieven

Huurreglement