Leerlingen die deze studierichting willen volgen:

  • hebben belangstelling voor informatica, elektronica en elektriciteit
  • kunnen logisch en abstract redeneren om problemen op te lossen
  • hebben een goede studiehouding en eigen studiemethode
  • beseffen dat algemene vakken belangrijk zijn
  • kunnen tijdens het zesde jaar, bijgestaan door een leerkracht-coach, vormgeven aan stem-eindproject

Leerlingen die geen technische vooropleiding hebben, kunnen vrijblijvend deelnemen aan een oriënterende instapproef.


Wat biedt deze richting?
Deze doorstroomrichting is een technische opleiding met klemtoon op theoretische vorming en alle technische aspecten van de computer en de manier waarop deze communiceert. Naast de nodige aandacht voor ICT, biedt de richting een brede algemene vorming en een sterke wiskundige basis.
Focus op:

  •  installeren en onderhouden van computers en netwerkomgevingen
  • zowel hardware als software komen aan bod
  • in productiesystemen, maar ook in dagdagelijkse gebruikstoestellen wordt omgevingsinformatie digitaal verwerkt en gecommuniceerd; naast de computer kan deze besturende taak vervuld worden door een microcontroller of een PLC en/of regelaar
  • informatie uit de omgeving wordt opgenomen door sensoren die via interfaces communiceren met het besturingssysteem: zowel de werking van sensoren als de verschillende interfacetechnieken komen ruim aan bod
  • de technisch-theoretische opleiding wordt ondersteund door laboratoriumwerk, waarbij leerlingen kunnen installeren, meten, configureren, programmeren en zelf ontwerpen

Verder studeren is een must.