Ken je de pin- of pukcode niet meer van je identiteitskaart? Vraag ze opnieuw aan.

Je weet je pincode niet meer, maar je hebt wel nog je pukcode
Weet je je pincode niet meer of wil je je pincode deblokkeren, omdat je bijvoorbeeld driemaal een foute pincode hebt ingegeven, maar heb je wel je pukcode nog? Dan kun je de pincode van je identiteitskaart of je elektronische verblijfskaart meteen laten (her)activeren aan het loket.

Je weet zowel pincode als je pukcode niet meer
Dateert je identiteitskaart van 10 mei 2021 of later? Laat je pincode direct, na afspraak, aanpassen bij dienst Burgerzaken of een permanentie in de deelgemeente.

Dateert je identiteitskaart van vóór 10 mei 2021? Vraag online, bij dienst Burgerzaken (na afspraak) of een permanentie in de deelgemeente (na afspraak) nieuwe codes aan.

Afhalen doe je 10 dagen later waar je gevraagd hebt de codes af te halen. Je krijgt hiervoor een e-mail wanneer ze online aangevraagd zijn. Heeft u geen e-mailadres opgegeven ontvangt u een brief.

U moet niks meebrengen.

Nieuwe pin- en pukcode aanvragen:

Online via het digitaal loket of bij dienst Burgerzaken op afspraak.

Aanvraag via digitaal loket

Voor de aanvraag via het digitaal loket vult u een aantal identificatiegegevens zoals rijksregisternummer, naam, voornaam, e-mailadres en telefoonnummer. Dit kan manueel of via het inlezen van de identiteitskaart (eID). Hier duidt u ook aan waar u de codes wenst af te halen.

maak een afspraak

Maak digitaal een afspraak via bovenstaande knop of telefonisch T 03 750 15 11.

Nieuwe pin- en pukcode afhalen:

Afhalen doet u persoonlijk bij dienst Burgerzaken of u laat een derde deze afhalen met een ingevuld en ondertekend volmachtformulier. 
Maak hiervoor digitaal een afspraak via bovenstaande knop of telefonisch T 03 750 15 11.

 

De aanvraag voor een nieuwe pin- en pukcode is gratis.